Omgaan met agressie

Waar gaat het programma over

Als professional met direct cliëntcontact kan je in een spreekkamer of tijdens een huisbezoek te maken krijgen met agressie. Een adequate reactie op agressie heeft positieve effecten, wat zowel de professional als de cliënt ten goede komt.

Tijdens deze training leer je hoe je conflicten kan voorkomen, hoe je moet reageren op agressie, waar jouw grenzen liggen en hoe je deze bespreekbaar maakt.

Voor wie is het programma bedoeld

De training is bedoeld voor professionals met face-to-face cliëntcontact, zoals consulenten, wijk-/gebiedsteammedewerkers en frontofficemedewerkers.

Welke onderwerpen komen aan bod

Tijdens de training staan de volgende onderwerpen centraal:

  • Verschillende soorten agressie
  • Herkennen en vroegtijdig inschatten
  • Het brengen van slecht nieuws
  • Handvatten om agressie te voorkomen of de-escaleren
  • Omgaan met eigen spanning
  • Oefenen met het ervaren van stresssignalen
  • Oefenen met het omgaan met verschillende gedragingen uit het ABCD model

Data

  • 01-12-2020
  • 28-01-2021
  • 02-03-2021
  • 25-03-2021

Voor iedere training geldt een minimaal aantal deelnemers.

Trainer

Ruud Matthijssen
Ruud Matthijssen is een ervaren communicatietrainer die zich gespecialiseerd heeft in trainingen over ‘werken onder spanning’ en ‘omgaan met agressie en emotie’. Ruud zorgt in zijn trainingen voor een veilige setting waarin hij met deelnemers onderzoekt hoe je effectief kunt handelen in lastige situaties.

Meer informatie

Wil je meer informatie, heb je specifieke vragen over deze training of ben je benieuwd wat wij verder voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op. Je kunt ons bereiken op 088 – 229 80 80 of vul hier het contactformulier in.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Contact