Waar gaat dit leertraject over
Hoogwaardige fraudepreventie en fraudesignalering is van groot belang voor de houdbaarheid van het zorgstelsel. Vaak is het lastig om vermoedens van fraude te herkennen en niet-pluisgevoelens te onderbouwen.
Met behulp van dit leertraject leer je signalen van fraude en onrechtmatigheden te herkennen en verrijken, niet-pluisgevoelens te onderbouwen en gespreksvaardigheden toe te passen om signalen en niet-pluisgevoelens bespreekbaar te maken.
Voor wie is het leertraject bedoeld
De training is bedoeld voor professionals met direct cliëntcontact, zoals consulenten en wijk-/gebiedsteammedewerkers.
Hoe is het programma opgezet
Het leertraject bestaat uit een training van twee dagdelen en één coaching sessie per deelnemer. Hiervoor hebben wij twee methodes, die afzonderlijk of in combinatie met elkaar kunnen worden ingezet: coaching on the job en coaching off the job. Bij coaching on the job is de coach aanwezig tijdens het gesprek met een cliënt en vindt direct na het gesprek de coaching plaats. Bij coaching off the job wordt gereflecteerd op gesprekken waarbij de coach niet aanwezig is geweest.
Welke onderwerpen komen aan bod
Tijdens het leertraject staan de volgende onderwerpen centraal:
Data
Wegens het Covid-19 virus kunnen onze open inschrijvingen helaas voorlopig niet doorgaan. Houd onze website in de gaten of stuur ons een bericht voor meer informatie.
Voor ieder leertraject geldt een minimaal aantal deelnemers.
Trainer
Marnix Willems
Marnix Willems is gespecialiseerd in de psychologie van het interviewen. Hij is op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen, begrijpt wat er van interviewers wordt verwacht en welke dilemma’s ze hierbij ervaren. Bovenal is Marnix goed in het aanleren van de vaardigheden die voorwaardelijk zijn voor goede (fraude)signalering en effectief interviewen.
Coach
De coaches zijn ervaren medewerkers die gespecialiseerd zijn in het voeren van fraude interviews en confronterende gesprekken. Daarnaast hebben zij een training gevolgd om coaching te kunnen geven. De coaches zijn hierdoor in staat om op een effectieve manier feedback te geven en weten als geen ander tegen welke problemen je kan aanlopen tijdens gesprekken.
Meer informatie
Wil je meer informatie, heb je specifieke vragen over deze training of ben je benieuwd wat wij verder voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op. Je kunt ons bereiken op 088 – 229 80 80 of vul hier het contactformulier in.